Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Συνέντευξη με τον 2 Michelin stars chef Christophe Bacquié

 Αλήθεια, ποια είναι τα υλικά που σε εμπνέουν;

- Υπάρχουν προϊόντα που χρησιμοποιώ και που μου είναι σημαντικά και ευτυχώς μπορώ να τα βρω στην  Προβηγκία. Παρ’ όλα αυτά όμως, χρησιμοποιώ υλικά από όλον  τον κόσμο, όπως τα ιαπωνικά. Στην Κύπρο για παράδειγμα έμαθα για το κριθαράκι από τον σεφ Μαυρομάτη. Αγαπώ τα ψάρια της Μεσογείου, αλλά και των άλλων θαλασσών.  Το σημαντικό είναι να τα τρως όμως, στην περιοχή τους! Με αυτόν τον τρόπο δεν αλλοιώνονται στη μεταφορά τους. Η κουζίνα μου , αν μπορώ να δώσω ένα στίγμα είναι γονιδιακά επηρεασμένη από την Κορσική, αλλά συνδυάζει γεύσεις και από  άλλες περιοχές.

- Ποια είναι οι γνώμη σου για τον καινούργιο τρόπο μαγειρικής που εφηύρε ο Ferran Adrià με τη χημική διάσπαση των υλικών;

- Πιστεύω,  πως υπάρχουν και νέες τεχνικές και πως η μαγειρική έχει προχωρήσει πολύ , όπως στην περίπτωση της χρήσης του λίπους. Οι τεχνικές του Ferran Adrià έχουν επηρεάσει  κατά πολύ τις νέες τάσεις, αλλά εγώ προσωπικά δεν υιοθετώ αυτές τις αλλαγές, γιατί η μαγειρική μου είναι παραδοσιακή.

- Εσύ σέβεσαι τα προϊόντα , ενώ ο Ferran Adrià τα διασπάει;

- Κατά την γνώμη μου, ο Ferran Adrià ξεχνά τελείως τα υλικά και ακολουθεί έναν τρόπο που εγώ δεν ενστερνίζομαι. Από την άλλη,  όλο αυτό που έχει δημιουργήσει χρειάζεται πολλή και σκληρή δουλειά και αυτό δεν το αμφισβητώ.

-  Για να είσαι σπουδαίος σεφ χρειάζεται ευαισθησία;

-  Δε νιώθω σπουδαίος σεφ. Θεωρώ, όμως  πως η αξία ενός ανθρώπου είναι οι ίδιες οι αξίες του!

- Έχεις μεγάλο πάθος για αυτό που κάνεις. Αυτό είναι και το κλειδί της επιτυχίας σου; Αυτό σε κάνει να ξυπνάς το πρωί; Πώς είναι μια τυπική σου μέρα;

- Η μαγειρική προχωράει μαζί με τη ζωή μου. Κάθε πρωί ξυπνάω στις 7 και πηγαίνω στην αγορά για να διαλέξω τα υλικά μου. Μετά πηγαίνω στο εστιατόριο και συντονίζω την ομάδα μου, καθώς σερβίρουμε και μεσημεριανό. Ακολουθεί αρκετή γραφειοκρατική δουλειά. Το μεσημέρι επιστρέφω στο σπίτι μου για να περάσω κάποιο χρόνο με τα παιδιά μου. Ξαναγυρίζω στο εστιατόριο γύρω στις 5 και μέχρι τις 12 και μισή το βράδυ δουλεύω. Μου αρέσει όμως να παραμένω στο εστιατόριο και να συζητώ με τους πελάτες κι έτσι δεν επιστρέφω στο σπίτι πριν από τις 1 και μισή.


- Θα μπορούσες να φτιάξεις  ένα σπουδαίο πιάτο από κακά υλικά όπως κέτσαπ, μαγιονέζα;

- Πιστεύω πως για την πλάκα μου μπορεί και να το δοκίμαζα… Αλλά είναι σίγουρο πως δεν μπορεί να υπάρξει σπουδαία κουζίνα χωρίς σπουδαία υλικά. Φυσικά μπορώ να φτιάξω ένα απλό κοτόπουλο  στη σχάρα, αλλά όχι ένα κακό κοτόπουλο. Μπορώ να φτιάξω πολύ καλές τηγανητές πατάτες , αλλά μόνο από  πολύ  καλής ποιότητας πατάτες.

- Είναι αλήθεια όμως, πως με την κρίση που υπάρχει  τα καλά υλικά είναι και τα ακριβά. Πιστεύεις πως έχουμε την επιλογή να φάμε καλά στο σπίτι μας χωρίς να μας κοστίσει ακριβά;

- Φυσικά! Είμαι απόλυτα σίγουρος γι’ αυτό. Μπορώ να κατανοήσω ότι τα χρήματα παίζουν καθοριστικό ρόλο, αλλά η αξία της διατροφής μας έχει υποβαθμιστεί. Μπορείς να φτιάξεις πολύ καλές γεμιστές ντομάτες ή  ένα απλό ψητό  κοτόπουλο με την προϋπόθεση πως είναι καλής ποιότητας . Για παράδειγμα έβλεπα τηλεόραση με τους φίλους μου, άνοιξα το ψυγείο και  δεν είχε τίποτα. Έκανα  ένα εξαιρετικό  sandwich croquet monsieur (απλό σάντουιτς με ζαμπόν, τυρί και μπεσαμέλ) και μείναμε όλοι ευχαριστημένοι! Επίσης, τα ζυμαρικά είναι μια  οικονομική επιλογή και εύκολη για να τη μαγειρέψεις.

- Θα έτρωγες   από τα McDonalds;

- Εγώ προσωπικά όχι, αλλά τα παιδιά μου τρελαίνονται, γιατί είναι μικρά ακόμη για να εκτιμήσουν την αξία της υψηλής  κουζίνας. Μπορώ να φάω πίτσα, αλλά δυστυχώς ακόμα και το να φας μια καλή πίτσα έχει γίνει δύσκολο!

- Μια τελευταία ερώτηση: Ποια η γνώμη σου για τους διάσημους tv σεφ;

- (Γελάει) Ίσως και να πήγαινα σ’ ένα από αυτά τα show για μια φορά, αλλά σίγουρα όχι σε μόνιμη βάση. Έχω εμφανιστεί στην τηλεόραση και μ’ άρεσε, γιατί σε φέρνει σε επαφή με τους ανθρώπους. 

Διαβάστε όλη την συνέντευξη στο: http://www.foodreporters.gr/food_and_travel.php?gproducts_id=14

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου